lördag 20 februari 2010

Brevet fran kolonin eller En vanlig lordag pa Lanta

Hejsan morsan, hejsan stabben, har ar brev fran alsklingsgrabben, vi har kul pa kolonien, vi bor 28 gangstergrabbar i en...... la la la la
Dagen borjade med en harlig sovmorgon till kl 9. Kl 10 skulle vi vara hos Gep pa Moons Massage for en liten knadning. Anders hade ont i sin axel. Nar vi kom dit sa fragade vi om vi kunde fa 2 timmar istallet for en timme som vi hade bokat. Det var inga problem. Dom 2 timmarna bara flog ivag. Sen var vi helt avslappnade. Axlarna har ju fallit ner ordentligt sen jag slutade sitta vid en dator pa jobbet. Det ar en enorm skillnad kanner man nar man far massage.
Efter massagen hamtade vi upp Josse som sovit hos en klasskompis. Sedan akte vi och bokade en tur till Koh Rok, en av Thailands basta snorklingsstallen. Vi ska aka dit pa mandag.
Sen korde vi hem och hamtade upp Andreas och Markus. Efter en toppen lunch hos var favorit Or-Egg som bl a bestod av Pad Thai (nudlar med gronsaker och kyckling i en god sas), Massaman Curry och Chicken Satay, sa akte vi vidare till Relax Bay.
Vattnet var som vanligt varmt, i baren spelade de jazzmusik och det var lagom halvtomt pa folk.
Vi stannade dar hela eftermiddagen. Eftersom barnen nu slutat skolan sa har vi semester har pa Lanta i 10 dagar innan vi ska ut och resa runt. Vi kommer besoka Kuala Lumpur och Port Dickson i Malaysia, Kata Beach och Ubud pa Bali, Singapore och Bangkok. Nar vi ar i Bangkok gor vi en avstickare till Koh Samet. Vi ska vara i Bangkok 10 dagar och det tror vi inte att nagon av oss orkar.
Jag har inga bilder med mig idag till internetcafeet, sa jag kompletterar med det senare.

Tjingeling// Lena

 

 
 

 

  
 

 Fortfarande är Relax Bay vår favoritstrand....
//Lena


3 kommentarer:

Andersson/Jensen sa...

Hälsa Kta Beach från mig. Idag ska det komma 30 centimeter snö till. Jag ger snart upp.Har t.o.m. helt tappat lusten att vara rolig på bloggen. Ska försöka ta mig i kragen imorgon igen om jag inte måste ut och mata pingvinerna i Pildammarna!!!

Höllviken sa...

Hej alla kvantar, hoppas det är bra med er. Ni verkar njuta livet till 100%. Glöm inte spara vissa platser/bilder/känsla i hjärtat som ni sen tar fram vid vissa tillfällen i vardagen i Sverige. Allt är bra här hemma, Lollo åkte till Idre idag och är nu framme efter en hel dag på vägarna med Klass 2 varning -skönt. Jeppes Limhamn har gått till kval till ettan och det var första kvalomgången som de vann sista matchen i går, underbart men alldeles för spännande, snart dags för kval 2 på fredag, håll tummarna. Hence fyller år på torsdag och ska åka till Fernande och hennes familj i San Diego + Mexicala, jobbigt att inte vara med. Nu pratar han om att inte vara kvar i Aspen mer är till April för att ev. jobba på en lyxkryssare i Australien eller four season hotel san diego. Micke och jag mår bra och sliter med snön i Höllviken, ps. ta med sol och värme hem, tack. vi var hos titti och tomas i lördags och åt supergod mat som vanligt och jag vann på pokern med 800 kr varav 500 lades återigen till reskassa till spanien. Vi längtar efter er men hoppas ni får en underbar rundtur. Jag vill bara passa på att säga att 10 dagar i bangkok blir alldeles för mycket, det finns inte att göra i 10 dagar. Är det något så har jag Parinda i bangkok city som kan hjälpa er. många härliga kramar från susan micke lollo jeppe och lollo

Mary sa...

Låter nästan som en helt vanlig dag här hemma juh.... :)))) NÄÄÄÄÄÄ, skojja litta. Snön börjar smälta, jippi ay ay jippi jippi ay *nynnar* kramar, Marie